MERCEDES-BENZ
Niemiecka marka samochodów produkowana przez koncern Daimler AG. Korzenie firmy sięgają 1885 roku, kiedy to niezależnie od siebie Karl Benz i Gottlieb Daimler założyli swoje firmy stawiające podwaliny pod rozwój transportu. Formalnie jednak historia marki sięga czerwca 1928 roku, kiedy to dwie niezależne firmy połączyły się i utworzyły spółkę Daimler Benz A.G. Pierwszymi modelami reprezentującymi nową spółkę były samochody sportowe oznaczone literą S.W 1932 roku rozpoczęto produkcję dużych samochodów oznaczonych liczbą 500, a rok później pojazdów reprezentacyjnych typu 770. Pierwszym "popularnym" modelem firmy był 130 H z tylnosilnikowym układem napędowym. Jego produkcję rozpoczęto w 1934 roku, natomiast dwa lata później trafił na rynek pierwszy na świecie samochód osobowy z silnikiem Diesla, oznaczony symbolem 260 D. Gama modeli i stosowanych silników systematycznie wzrastała, ale firma specjalizowała się w produkcji samochodów z klasycznym układem napędowym, należących do grupy średnich i dużych pojazdów. W 2005 roku koncern przejął 100% akcji firmy tuningowej AMG. W następnym roku objął 100% akcji brytyjskiej firmy McLaren. Okresowo miał też znaczące udziały w firmach Mitsubishi i Hyundai. W sierpniu 2007 roku koncern sprzedał ponad 80% akcji Chryslera i zmienił nazwę na Daimler AG. Obecnie program produkcyjny koncernu obejmuje wiele rodzin pojazdów z wszystkich sektorów rynkowych.
Filtr oleju to część, która jest odpowiedzialna za filtrację oleju silnikowego w samochodzie. Ma on bardzo duży wpływ na jakość pracy silnika oraz jego niezawodność. Podczas pracy silnika, do oleju dostaje się bowiem wiele zanieczyszczeń. Zadaniem filtra jest jego dokładna filtracja i zatrzymanie wszelkich nieczystości dostarczanych wraz z powietrzem i paliwem.
Wyróżnia się dwa podstawowe typy filtrów oleju: puszkowe filtry olejowe oraz wkłady filtrów oleju. Puszkowy filtr oleju złożony jest z obudowy filtra oraz wkładu. W momencie zmiany tego rodzaju filtra, konieczna jest wymiana obydwóch elementów. Z kolei wkłady filtrów oleju mogą być umieszczane bezpośrednio w obudowie bądź też zostać zintegrowane w silniku. W ich przypadku wymianie podlega tylko wkład olejowy, dzięki czemu są uznawane za rozwiązanie bezpieczne dla środowiska. Należy pamiętać jednak o idealnym dopasowaniu wkładu – tylko wtedy filtr będzie szczelny i wolny od wycieków.